۱۳۹۰ مرداد ۲, یکشنبه

از توییترگردی تا تبدیل پینگلیش به فارسی


سرک‌کشی در توییتر
سرک کشیدن در مکالمه‌های خصوصی دیگران معمولاً فضولی به حساب می‌آید، اما جالب اینجاست که در توییتر کاری است عادی! ریپلایز به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از واژه‌های کلیدی، مکالمه‌هایی را که شامل آن کلمه‌ها هستند پیدا کنید و به آنها ملحق شوید. با استفاده از این سایت می‌شود فالوور یا دنبال‌کننده‌های بیشتری در توییتر پیدا کرد. موضوعی را که بر آن تسلط دارید، جست‌وجو کنید و درباره‌اش نظر و پیشنهاد دهید. با این روش با افراد دیگری که به همان موضوع علاقمندند با شما آشنا می‌شوند و احتمال اینکه توییت‌های شما را دنبال کنند، بالا می‌رود. مثل خیلی از موارد مشابه اینجا هم کنترل خاصی روی محتوای سایت وجود ندارد، بنابراین ممکن است با هر چیزی روبرو شوید! می‌توانید مستقیم از خود سایت به مکالمه ملحق شوید، یا روی قسمت «فالو دِ تاپیک» کلیک و دنبالش کنید.
اپلیکیشن آب و هوا برای بلک‌بری
کاربران بلک‌بری می‌توانند با اپلیکیشن رایگان BeWeather به پیش‌بینی هوا در پنج روز آینده و آماری از قبیل درجه حرارت، نقطه شبنم و رطوبت دسترسی داشته باشند. نسخه قابل خرید این اپ امکانات بیشتری هم دارد و با استفاده از جی پی اس مکان‌یابی کرده و اطلاعات مربوط به هوای مکان فعلی را گزارش می‌دهد.
دوست‌یابی در قطار
ظاهراً در آلمان جمعیت زیادی برای رفت و آمدهای روزانه از از قطار استفاده می‌کنند. ترن دیت سایتی است که در آن مسافرها می‌توانند دوست پیدا کنند، برای صرفه‌جویی در هزینه رفت و آمد بلیت مشترک بخرند. حتی می‌توانند از این راه درآمد پیدا کنند، به این صورت که برای چیزی آگهی و خدمات مورد نظر را در قطار ارائه بدهند. معلولان و سالمندان را همراهی و کمک کنند. برای مثال اگر شبها دیروقت از کار برمی‌گردید می‌توانید با چند نفر همسفر شوید.
نویسه‌گردان فارسی گوگل و بهنویس
استفاده از خط پینگلیش یا فینگلیش بین فارسی‌زبانان بسیار رایج است. این موضوع زمانی که یک ایمیل طولانی به پینگلیش دریافت می‌کنید، دردسرساز است. نویسه‌گردان گوگل این مشکل را حل می‌کند. متن مورد نظر را به سایت بدهید تا کلمه‌ها را با حروف فارسی تحویل بگیرید.
یک سایت ایرانی هم خدمات مشابهی ارائه می‌دهد. بهنویس یک مزیت نسبت به نویسه‌گردان گوگل دارد و آن این است که کل متن را می‌توانید یک جا به سایت بدهید و کل متن فارسی را تحویل بگیرید اما نویسه‌گردان گوگل این کار را کلمه به کلمه انجام می‌دهد. این خدمات هر از گاهی ممکن است املای اشتباه کلمه‌ها را به شما بدهد که امکان تصحیح آن وجود دارد.
امکان استفاده از بهنویس در یاهومسنجر، جی‌میل و فیس‌بوک هم چند وقت است که فراهم شده است. در ضمن می‌توانید این نرم‌افزار را روی کامپیوتر خودتان دانلود و از آن استفاده کنید.
آموزش عکاسی
نویسنده این سایت آموزش عکاسی، خود یک هنرمند حرفه‌ای است که از کودکی عکاسی می‌کرده و حالا تجربه‌هایش را با کاربران سایتش در میان می‌گذارد. نکته‌هایی که برای عکاسی لازم دارید را برایتان توضیح می‌دهد و نمونه عکس در اختیارتان می‌گذارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر